2023-02-01 09:50:32

Anketni upitnici učenika predmetna nastave i roditelja o radnim navikama učenika

Posljednji tjedan nastave 1. polugodišta stručna suradnica pedagoginja provela je istraživanje s učenicima predmetne nastave i njihovim roditeljima ispitujući putem anketnih upitnika radne navike naših učenika. 

 

U istraživanju su sudjelovala 73 učenika (44 učenice i 29 učenika) i 61 roditelj (53 majke i 8 očeva).

Učenicima i roditeljima bile su ponuđene tvrdnje koje utječu na radne navike učenika, a za koje su trebali iznijeti da li se s tim ne slažu, ne slažu ili su neodlučni.

Najveći stupanj neslaganja kod učenika je u tvrdnji da im roditelji dopuštaju da izbjegavaju odgovornost - 49 (68.1%) učenika i 41 (68.3%) roditelj.

Najveći stupanj neodlučnosti je u tvrdnji o tome da li ih roditelji bezuvjetno prihvaćaju - 37 (50.7%) učenika te 2 (3.3%) roditelja.

Stupanj slaganja učenika i roditelja najviše se ističe u sljedeće tri tvrdnje: roditelji odmah reagiraju kada se počnem neprikladno ponašati - 54 (75%) učenika i 56 (91.8%) roditelja, roditelji me ohrabruju - 50 (71.4%) učenika i 58 (96.7%) roditelja te roditelji pohvaljuju moj trud - 46 (63%) učenika i 57 (93.4%) roditelja.

Također, ispitivali su se parametri vezani za bolju koncentraciju učenika i domaće zadaće te vrijeme koje provedu učeći s roditeljima, kao i tko ih od roditelja najčešće pohvaljuje i koji su načini na koji ih pohvaljuju za rad i trud.

Vrijeme koje učenici provedu učeći s roditeljima je u najvećoj mjeri na dnevnoj bazi 0 minuta (53 učenika i 24 roditelja), tjednoj bazi 0 minuta (48 učenika i 22 roditelja) i mjesečnoj bazi 0 minuta (41 učenik i 31 roditelj).

Vezano uz pohvale, učenike 5. razreda najviše pohvaljuju oba roditelja, učenike 6. razreda otac, učenike 7. razreda oboje roditelja te učenike 8. razreda najčešće pohvaljuje majka.

Najčešći način na koji roditelji pohvaljuju učenike za rad i trud su riječi (42 učenika i 43 roditelja), nagrade (23 učenika i 29 roditelja) i izleti (4 učenika i 3 roditelja).

Kao zaključak, na sjednicama Učiteljskog vijeća, Vijeća učenika i Vijeća roditelja naglašeno je da svaki oblik roditeljske uključenosti povećava motivaciju za učenje, rad i bavljenje školskim obvezama kod učenika, te da učenici čiji roditelji pokazuju interes za njihovo učenje i rad postižu bolje rezultate i traže dodatne izvore znanja.

Također, provedeno istraživanje poslužit će nam kao svojevrsna nit vodilja za
širok dijapazon aktera (učenike, učitelje i roditelje) koji moraju ići u smjeru afirmacije radnih navika učenika, ali će se i nadograđivati daljnjim istraživanjima. 


Osnovna škola Eugena Kvaternika Rakovica