preskoči na sadržaj

Osnovna škola Eugena Kvaternika Rakovica

Login

 

Psihološku savjetodavnu pomoć možete pronaći u
OBITELJSKOM CENTRU KARLOVAC
https://www.obiteljski.hr/
Kontakt telefoni: 
047/411-446 
099/30 68 526
e-mail
oc-karlovac@obiteljski.hr
VOZNI RED

KADA ZVONO ZVONI

UDŽBENICI

Klikom na sliku iznad otvarit će se video "Što činiti u slučaju potresa?". Pogledajte!

Klikom na sliku iznad otvarit će se video "Što činiti u slučaju požara?". Pogledajte!

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

CarNet RSS
Korisni linkovi
KALENDAR RADA

 

 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 11. 2013.

Ukupno: 247726
Ovaj mjesec: 1109
Ovaj tjedan: 329
Danas: 11
 

ULOGA UČITELJA U ZAŠTITI DJECE OD OPASNOSTI PRI KORIŠTENJU INTERNETA

     Pravilnom i pravodobnom edukacijom djeca se mogu zaštititi od opasnosti interneta. U toj edukaciji ključnu ulogu imaju roditelji i učitelji. Kako bi djeca stekla neovisnost u korištenju interneta, trebaju razviti strategije koje im omogućuju prepoznavanje opasnosti, te steći vještine kako bi se mogli nositi s rizičnim situacijama na koje mogu naići na internetu. Edukacija, razgovor i nadgledanje djece od neprocjenjive su važnosti za razvijanje prikladna ponašanja.

Što mogu napraviti učitelji i roditelji kako bi pripremili djecu za sigurnije korištenje interneta?

a) Edukacija: u školi organizirati edukaciju o korištenju interneta na siguran i odgovoran način (može se realizirati na nastavi informatike). Djeci se može ponuditi i uključivanje u programe edukacija informatičkih učilišta.
b) Softverska rješenja: kompjutorski programi zaštite koji filtriraju i blokiraju neprikladne internet poruke (no takvi programi ne pružaju konačno rješenje).
c) Razviti mehanizme za filtriranje i blokiranje unutar ponašanja djece kako bi izgradili učinkovite strategije donošenja odluka i razvili kritičku medijsku pismenost.
d) Kod djece razvijati osobnu odgovornost za ispravno i pogrešno te promijeniti uvjerenje kako je neko ponašanje "ispravno i pogrešno" samo kad se može otkriti.
e) Računala postaviti na lako vidljivim mjestima. Nadgledati pristup internetu, sve dok se ne pokaže kako su djeca spremna suočiti se s opasnostima koje prijete u tom okruženju te odgovarajuće reagirati.


Što može upućivati na to da je dijete uključeno u neprikladne aktivnosti putem virtualne komunikacije ?

     U većini slučajeva djeca komuniciraju u svijetu s kojim učitelji i roditelji nisu u kontaktu, a često o tome znaju manje od njih.
     Djeca koja osjećaju da im prijatelji i roditelji ne pružaju podršku i socijalnu interakciju kakvu trebaju, češće su posjetitelji web-stranica neprimjerenog sadržaja i rizičniji su za zlostavljanje drugih učenika putem interneta. Za djecu koja u stvarnom svijetu nemaju odnos ispunjen ljubavlju s brižnim odraslima i zdrave odnose s vršnjacima, vjerojatnije je da će biti kako počinitelji tako i žrtve u virtualnom svijetu. Najveći rizik da postanu dijelom neprikladnih virtualnih aktivnosti izražen je kod učenika za koje se smatra da su u rizičnoj skupini kad su posrijedi ostali problemi u ponašanju. Veća je mogućnost da će učenik koji se ne osjeća dijelom školske zajednice tražiti online zajednicu koja može iskoristiti njegovu usamljenost i osjećaj disfunkcionalnosti. Pomaganje učenicima da se osjećaju povezanima i voljenima u domu, školi i među vršnjacima još je važnije ako znamo da ih izostanak povezanosti i brige čini rizičnim i za cyberbullying.


Prevencija nasilja preko interneta:
     Za uspješnu prevenciju važno je da učitelji, roditelji i učenici postanu svijesni problema cyberbullyinga. Bitno je da roditelji i učitelji razgovaraju s učenicima o tom obliku nasilja. Potrebno je nadgledati učeničko korištenje računala. Metode prevencije zlostavljanja putem interneta vrlo su slične metodama prevencije međuvršnjačkog nasilja u svakodnevnim situacijama.

preskoči na navigaciju